Consumatorii vor avea de castigat din introducerea unui tarif de referinta pentru reparatiile auto
Urmare informatiilor eronate aparute in spatiul public cu privire la o eventuala plafonare a costurilor pentru reparatiile auto, UNSAR – Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania doreste sa clarifice faptul ca industria de asigurari nu a sustinut si nu sustine impunerea unei plafonari a tarifelor aferente reparatiilor auto, ci sustine conceptul unui tarif de referinta, cu titlu informativ.
„O astfel de masura ar veni in sprijinul consumatorilor romani, oferindu-le repere acestora si permitandu-le sa fie mai bine informati cu privire la costurile implicate de reparatiile auto”, au transmis vineri oficialii UNSAR.
Conceptul unui tarif de referinta la reparatiile auto este sustinut de rezultatele studiului IRES privind perceptia romanilor fata de asigurarile auto, studiu din care a reiesit ca 94% dintre romanii care conduc un autovehicul considera ca publicarea de catre o autoritate competenta, cu titlu informativ, a unor tarife de referinta pentru reparatiile autovehiculelor ar fi binevenita. Un astfel de demers ar putea sustine si proteja consumatorii romani.
Studiul IRES mai arata si ca 93% dintre romanii isi doresc sa stie care este valoarea despagubirii platite de asiguratorul RCA in cazul unei daune, iar 71% dintre romani ar fi deranjati daca valoarea platita ar fi considerabil mai mare pentru reparatia unui autovehicul in cazul unei despagubiri acoperite de polita RCA fata de reparatia efectuata fara asigurare.
Piata RCA a atins valoarea de aproximativ 2.82 miliarde lei in primele 9 luni ale anului 2019. Comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, valoarea primelor brute subscrise a crescut cu circa 5% (de la 2,69 miliarde de lei). Indemnizatiile brute platite de societatile de asigurare pe clasa A10, RCA + CMR – Raspundere civila pentru utilizarea vehiculelor auto terestre – au insumat 2,33 miliarde de lei, mai mari cu aproximativ 17% fata de perioada similara a anului 2018.