Protejarea consumatorilor trebuie sa intre in ADN-ul asiguratorilor

Rolul autoritatilor la nivel european si in Romania se transforma incluzand partea de rationament calificat, de suport in implementarea noilor principii orientate spre consumator, de prevenire a derapajelor si de interventie cand dreptul asiguratilor este incalcat, a precizat Calin RANGU, Director, Directia Supraveghere, Control Intermediari si Reguli de Conduita, ASF – Autoritatea de Supraveghere Financiara.

„Protejarea consumatorilor trebuie sa intre in ADN-ul asiguratorilor. Multi au deja acest ADN, exceptiile sunt putine, dar uneori semnificative. Rolul ASF va fi ca prin supraveghere si control, sa corecteze acele procese inadecvate, acea guvernanta a companiei care nu prezinta elemente relevante. Pana la urma, proiectarea sistemelor interne, ale produselor, ale deservirii clientilor pleaca de la interesele si drepturile clientilor”, a declarat Calin RANGU.

Conform acestuia, supravegherea are ca rol important si recomandarile preventive, rolul de a explica modul de aplicare corecta a principiilor din reglementari.

„La nivel european, se trece de la reglementarea in detaliu la reglementarea pe baza de principii. Dar acestea trebuie intelese in profunzimea lor, aplicate in detaliu la nivelul fiecarei companii si respectate constant. Daca nu se intampla asa, va interveni partea sanctionatorie. Cu un exemplu mai plastic, oamenii nu trebuie sa respecte regulile de circulatie doar cand vad un politist. La fel si asiguratorii trebuie sa aiba o conduita corecta fata de asigurati pentru ca o astfel de atitudine este in avantajul lor. Numai in acest fel isi vor dezvolta si activitatea, iar increderea consumatorilor va creste. Aceste lucruri se vor vedea de exemplu la o asigurare de casa in care asiguratorul nu va mai lasa impresia uneori ca asigura orice, dar la capitolul excluderi include exact riscul pe care doreai sa-l asiguri de fapt. In cazul politelor RCA plata unei despagubiri nu ar trebui sa dureze luni de zile. Uneori beneficiarul este prins intre asigurator si service, fiecare cu interesele sale, societatea uitand de interesul pagubitului de a-si repara masina cat mai repede, fara birocratie, fara alergatura, fara timp pierdut, in mod civilizat si corect”, a spus Calin RANGU.

„Pe oameni nu ii intereseaza statisticile ci ii intereseaza ca atunci cand au o problema, aceasta sa i se rezolve corect. Iar pentru asta nu trebuie sa fim pompieri, ci trebuie sa construim casele astfel incat sa nu ia foc. Ca sunt si vor fi si piromani, ne vom lupta si cu ei. Trebuie sa contribuim la construirea unui sistem sanatos si corect, care sa aiba nevoie de interventii minimale din partea ASF”, a aratat oficialul Autoritatii.

Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara a adoptat, in data de 26 iunie 2018, modificarea ROF ASF pentru a institui atributii de supraveghere si control a regulilor de conduita ale asiguratorilor in vederea unei protectii proactive a consumatorilor. Directia Supraveghere, Control Intermediari si Reguli de Conduita va dezvolta mai multe instrumente de supraveghere si control a cauzelor care pot afecta consumatorii si nu doar a contoriza si analiza reactiv problemele prin petitii, asigurand convergenta cu practica europeana in care eficienta e data de protectia consumatorilor prin instrumentele de supraveghere a conduitei.

SURSA: http://www.1asig.ro/Calin-RANGU-Protejarea-consumatorilor-trebuie-sa-intre-in-ADN-ul-asiguratorilor-articol-3,100-59130.htm